söndag 21 september 2014

Rather Be



Ja men hej!

Min gräns på minimi 6 månader har gått, så nu känns det igen som den rätta stunden för att höra av mig här. Senaste (9 mån.) nytt? Jo, jag råkade bli mami (inte mamma, utan ordförande för Gulnäbbskommittén), hittade det finaste tutorteamet nånsin, hade den bästa sommaren på länge, och njutit av studielivet :)

Eftersom jag ändå inte vid årsskiftet orkar gå igenom mitt år kan jag försöka göra en liten recap av de senaste månaderna.

Februari började intensivt med IHD-veckan. Det var roligt som fan jag fick bl.a. toasta en sitz för 150 pers! Vilket kändes stort då... Veckan efter var det vår första CN-interna med en otroligt rolig sitz, och mycket annat skoj. Slutet av månaden innehöll flaskpantning, cn-styret sitz, årsfest + zillis och delegmöte. Årsfesten var 1000 gånger bättre och roligare än förra året. Åh det var bra.  Under delegmötet gjorde jag ett superspontant beslut att ställa upp som mami, och blev dessutom vald. Woops.


Mars handlade för det mesta om att bygga upp Gekko 2014. Mars rymde också i sig festfixande, spritisinterna B-style, och pampas nationaldag i Vasa. Jag lyckades missa tåget till delegmötet p.g.a. spritisinterna föregående kväll... Proffsigt och bra.

April fick en riktig kickstart med Ylonz. Därefter var det bra att fortsätta med Herr&Dam-middag och kryssning till Sverige efteråt. Vi spritisar hade den mest epic utklädseln, nämligen ninja! Good times :) Under påsklovet var jag bl.a. på Högholmen, ärligt talat kommer jag inte ihåg vad jag har gjort för annat... Men nästa vecka for vi med Lykademen till NSSS (i Tartu) och hade once again en väldigt rolig resa.


Sjukt nog var det redan första maj nästa vecka. Den 30 april var vi med CN i Sveaborg och festade loss på Casa. Jag fick "äran" att toasta vappensitzen, men kommer nog inte ihåg slutet av sitzen mera. Vilket hade sina konsekvenser. Alla tre deltagare i May-Day race nästa dag var ganska så poissa pelistä på morgonen, men otroligt nog vann vi ändå!! 5e året i rad ;) Så var det köttsoppsitz där det blev bestämt att jag blir Lyrans värdinna år 2016, Avsluau och Eesti med CN 


Under sommaren jobbade jag på Aktia, firade midsommar med dom bästa, hade spritisinterna, CN sommarinterna, tutorsemi, spritis 5G och Kräftis. Det var en bra sommar.

Och nu i September har gulisgrejorna kört igång på allvar. Jag fick då alltså toasta en sitz för 230 pers som vår första fest. Men tungt har det ändå inte varit, tack till mina otroligt duktiga, roliga och symppis tutorer :)


Och så är vi redan i det här veckoslutet, som började på fredag med tuparen hos två Lyror. På lördag var jag till Heureka och slutade kvällen med delicious tre rätters middag :) Idag, på söndag har jag varit väldigt etisk och deltagit i en demonstration för klimatförändringen

Så ja! Jag försökte hålla det kort...

Inga kommentarer:

Bloggintresserade