torsdag 1 april 2010

I'm from Finland, what's your excuse?

Jag bara undrar, varför måste vi finländare vara så tysta, och rädda av kontakt? Alltså det är för det mesta bara komiskt att märka, men visst blir man ju lite störd på det också. Jag var i esports omklädningsrum här för någon dag sedan, och kom till mitt skåp, just bredivid en annan. När jag öppnade skåpet märkte hon att hon kanske var lite ivägen, vilket jag inte ides säga till henne. Sedan sade hon snällt sori, och i mitt huvud tänkte jag säga typ att det är helt okej, eller något liknande, men ut kom bara ett pip som hon faktist inte hörde om hon nu inte råkar ha en superbra hörsel, vilket är ganska osannolikt.. Då började jag bara undra, att varför måste vi vara sånhäna? Kan vi inte vara högljudda och temperamentiska? Livet skulle bli mycket färggrannare. Men det är visst bara vår kultur.. Men då bestämde jag mig för att försöka vara mer utåtriktad med människor jag inte känner. Det var påriktigt nolo att bara åstadkomma ett pip ur sig..

2 kommentarer:

dittnumberonefan sa...

å ren ha vi börja va mer sociala :D

From sa...

men int mot helt okända, men så sant ;)

Bloggintresserade